Dacă are cineva urechi - să audă! (AP.13:9)
Acasă » 2016 » Octombrie » 16 » Scrisoare deschisă către IPS Ioan Selejan în legatură cu sinodul din Creta
11:26 PM
Scrisoare deschisă către IPS Ioan Selejan în legatură cu sinodul din Creta

http://www.glasulstramosesc.ro/art/ioanselejan.png

                  ÎNALTPREASFINŢITE  PĂRINTE  MITROPOLIT  

                Cu adâncă durere, asemenea multor creştini din ţara noastră , venim şi noi cu această scrisoare înaintea Înaltpreasfinţiei Voastre spre a ne arăta amăraciunea pricinuită de hotărârile Sinodului din Creta.Considerăm că este mai de folos a ne exprima opinia noastră înaintea Înaltpreasfinţiei Voastre , decât a adopta o atitudine de tăcere ,indiferenţă sau neştiinţă, toate acestea fiind păcate în condiţiile date , asemeni necredinţei. Prin dualitatea anumitor hotărâri de la acest Sinod,asistăm din nefericire dacă nu la o schimbare , cel puţin la o scădere a dogmei Unicitătii si Sobornicitătii Bisericii Ortodoxe. Sunt deasemenea multe reproşuri la adresa acestui “Sinod” că a oferit posibilitatea introducerii oficiale  a  ereziei ecumeniste in doctrina Bisericii.S-a scris deja mult pe seama acestor hotărâri. Nu dorim să cuprindem si să analizam  în această  scrisoare  toate acestea,  amintim  doar că  sunt  contestate  ca  fiind  lipsite  de  autenticitate ortodoxă  urmatoarele texte:

1.Documentul “Relaţiile  Bisericii  Ortodoxe cu ansamblul lumii  creştine”:  

Articolul 6 acordă  statut  bisericesc  ereziilor.                                                     

Articolul 12 sugerează  că şi ortodocşii caută  restabilirea  dreptei credinţe şi unitatea dragostei, ca  şi cum le-ar fi pierdut odată  cu  eterodocşii.              

Articolul 19 recunoaşte  Consiliul  Mondial al Bisericilor ca temei doctrinar, prin însuşirea “premiselor eclesiologice” ale Declaraţiei de la Toronto (1950).

Articolul 22 acordă  puteri depline “sistemului sinodal”,o autoritate infailibilă, în dauna Sfintei Biserici , înteleasă  plenar ca şi comuniune dintre cler şi credincioşi întru Hristos.

2.Regulamentul de organizare al Sinodului.Este antitradiţional şi antisinodal, pentru că a pus bazele unei noi eclesiologii a primatului.Acest regulament prevede  ca documentele Sinodului să fie votate doar de cei 14 capi ai Bisericiilor locale.

3.Introducerea practicilor străine Ortodoxiei.Căsătoria mixtă, adunările episcopale, rugăciuni pentru mediu etc.

Sunt anumite asigurări venite din partea unor ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române, precum că “nimic din ceea ce este ortodox nu s-a schimbat”. Că  sensul cuvântului Biserică (Eclessia), acordat celor din afara dreptei credinţe, are doar conţinut  istoric  şi nu  eclesiologic. Deasemenea  mai  poate  fi  amintită  şi  argumentarea unor teologi români  că denumirea de” Biserică istorică” aplicată unor confesiuni creştine la Sinoade Ortodoxe anterioare (Enciclica Patriarhilor din 1848,Sinodul din 1484)  nu implică şi o conotaţie eretică a formulării, deci nici în situaţia dată.  Asocierea  însă cu erezia în acest caz,are după parerea noastră o altă subtilitate interpretativă.  Nefiind născută “filozofia ecumenistă” în acele vremuri, n-a fost necesară  impunerea unor precauţii în folosirea termenului de Biserică ,de  la  sine “bisericile” din  afara  celei “Una ,Sfantă,Sobornicească şi Apostolească  Biserică” nu  erau  considerate  ca  fiind  Biserica  adevarată.

 Conform evaluărilor făcute de renumiţi teologi  contemporani, Sinodul din Kolimbari – Creta prin votarea celui de al şaselea document caracterizat prin “neclaritaţi intenţionate”şi “contradicţii teologice”, “a consolidat instituţional ecumenismul  cea mai mare erezie eclesiologică  şi cea  mai riscantă poli-erezie care a apărut vreodată în istoria Bisericii. Ecumenismul datorită  caracterului său sincretist …toceşte conştiinţa dogmatică a pliromei Bisericii si generează confuzie în jurul identităţii credinţei noastre.În mod viclean goleşte  integritatea  credinţei  mântuitoare  a Bisericii , cu  consecinţe soteriologice grave, susţinând că  toate credinţele religioase sunt soteriologic valabile …că toate credinţele eterodoxe şi ale celorlalte religii sunt căi care conduc la aceeaşi mântuire.”(D.Tselenghidis-Scurtă evaluare a  Sfântului şi Marelui  Sinod din Creta.)

Ecumenismul  prin  multiplele  sale  feţe  reprezintă  un  pericol  de  neimaginat pentru viitorul Bisericii Ortodoxe.Hotărârile   unui  Sinod Panortodox trebuiesc făcute fără  echivoc  sau  fisuri  dogmatice.Precizarea  reprezentanţiilor  BOR “Confesiuni creştine eterodoxe”în loc de ‘’Biserici’’ era termenul cel mai potrivit pentru  demnitatea  unui  Sfânt  si Mare  Sinod  al  Ortodoxiei. Din nefericire propunerea  a  fost  retrasă  deschizându-se  astfel  porţile  întunecate  ale ereziilor.Efectele se văd deja la scurt timp : botezul ortodocşilor de către catolici şi acceptarea unei formule ortodoxe pentru primatul papal. Totuşi nesemnarea acestor   documente  cretane  de  către  33  de  arhierei  ortodocşi  ne  mai   dă  o sperantă  în  soluţionarea corectă  a  acestor disoluţii de către  toţi ierarhii , într-un viitor cât mai apropiat.

                                                 ÎNALTPREASFINŢIA  VOASTRĂ

În faţa acestei situaţii dramatice  nu putem sta indiferenţi ,pentru că  aceste hotărâri vizează  viaţa noastră de zi cu zi, viaţa preoţilor şi a credincioşilor, viaţa poporului român. Cine poate garanta prezenţa Duhului Sfânt la slujbele noastre dacă am căzut în erezie? Ce se alege de poporul acesta dacă pierde  pe aliatul său  dintotdeauna ,Duhul Sfânt care a ţinut “sufletul în trup şi carnea în oase”a acestui  neam  în  cele  două  milenii?

Sunt consecinţe prea grave Înaltpreasfinţia Voastră, ca rezolvarea acestei situaţii să se limiteze doar la organizarea unor conferinţe cu teologi năimiţi să răstălmăcească  dogmele, sau la anihilarea celor câţiva monahi si preoţi care au rupt tăcerea.Este nevoie mai mult ca oricand de mărturisire şi de curaj aşa cum au avut  Brâncovenii.

Este nevoie pentru Ortodoxia românească  să fie salvată  de ierarhii ei.Ce este mai uşor a zice ? “da,  ecumenismul este erezie” sau “retragem iscălitura noastră până  la o nouă  decizie”.   Vor fi cinstiţi de popor ca unii ce au apărat Ortodoxia şi L-au mărturisit pe Hristos ,adevaraţi arhierei ai Bisericii Sale.

Vă  conjurăm  Înaltpreasfinţia Voastră să fiţi şi de această dată, ca în atâtea alte dăţi , alături de popor. Fiţi apărătorul Ortodoxiei şi neamului românesc, fiţi eroul Banatului pe care îl păstoriti.                                                                                

                             AŞA SĂ NE AJUTE DUMNEZEU ÎN VECI,AMIN.

                            PREOT NICOLAE STRIZU  –  PAROHIA FOENI

http://www.glasulstramosesc.ro/art/semnaturi1foeni.png

http://www.glasulstramosesc.ro/art/semnaturi2foeni.png

 

Sursa: Primit pe email

 

 

                       

Categorie: Scrisoare deschisă către IPS Ioan Selejan | Vizualizări: 1929 | Adăugat de: Gabriel | Tag-uri: scrisoare deschisa ips selejan | Rating: 5.0/4
Total comentarii : 2
avatar
1
1
Binecuvantat sa fie Domnul!
Ma alatur si eu semnatarilor frati crestini si surori crestine ai acestei scrisori.Luptam pentru marturisire adevar,Hristos este adevar,
Hristos este ortodox.
Nu ecumenismului,care este erezia ereziilor.
avatar
0
2
Si eu ma alatur adevarului, nu ecumenismului , erezia ereziilor.
avatar