Dacă are cineva urechi - să audă! (AP.13:9)
Acasă » 2017 » Octombrie » 13 » Scrisoare deschisă adresată tuturor preoților români ce s-au îngrădit de cumplita erezie a ecumenismului
9:56 PM
Scrisoare deschisă adresată tuturor preoților români ce s-au îngrădit de cumplita erezie a ecumenismului

Sfințiile voastre,

Se împlinesc 3 luni de la recursul făcut de părintele Claudiu Buză și apele sunt în continuare foarte tulburi. Noi ne-am așteptat ca această problemă să preocupe întreaga comunitate antiecumenistă, să nu fie considerată doar o problema personală între două sau chiar mai multe tabere.

Noi, creștinii care nu suntem de acord cu noua terminologie anti-patristică înventată și promovată în predici și în mediul online de către părintele Claudiu Buză și anume că aceia care sunt în comuniune cu episcopul eretic nu ar fi eretici ci doar părtași la erezie, părtașia la erezie fiind o a treia stare, o stare intermediară între eretic și ortodox, vă scriem cu dorința de a vă prezenta adevărul, exact așa cum au decurs lucrurile începând cu data de 13 iulie 2017, odată cu judecata de la Consistoriul Mitropolitan de la Măn. Antim din București și până astăzi.

După cum știți noi nu am fost de acord cu recursul părintelui pentru că făcând recurs, părintele fără să vrea își recunoaște caterisirea (caterisire necanonică făcută de pseudo-episcop).

De asemenea noi nu am fost de acord cu împreună rugăciunea cu membri consistoriului pentru că sunt eretici, acest lucru fiind oprit de Canonul 45 Apostolic. La câteva secunde după ce am fost primiți în sala de judecată, președintele Consistoriului a ridicat mâinile pentru a invoca Duhul Sfânt. În clipa următoare noi am încercat să ieșim din sală fiind opriți cu fermitate de un membru al consistoriului. Întrebați fiind de ce vrem să părăsim sala, le-am răspuns ca noi suntem ortodocși iar ei sunt eretici, așadar nu ne putem ruga împreună. Președintele Consistoriului vizibil iritat de răspunsul primit a luat-o pe o soră de mână și cu vocea ridicată i-a spus: ’’haideți doamnă să ne rugăm!’’  Neînduplecați de ''dragostea'' cu care ne învăluiau membri consistoriului am insistat să ieșim. Văzând că nu putem fi opriți, președintele ne-a informat că dacă ieșim din sală ne pierdem calitatea de martori. Întrebat fiind de către unul dintre frați dacă în felul acesta se respectă regulamentul, am fost poftiți afară, ușa s-a trântit și s-a încuiat în același timp. Văzând această stare de fapt, părintele Claudiu n-a spus decât: ’’lăsați-i să iasă dacă așa le spune conștiința’’. La ieșirea din sală după 4 ore de ’’discuții’’ părintele Claudiu a afirmat că: ’’trei din cei cinci martori au refuzat să participe la rugăciunea cu membri consistoriului și au fost poftiți afară respectându-se astfel regulamentul!’’

Părintele Claudiu Buză vorbește poporului în predica de Sf. Ilie despre ’’o ortodoxie românească’’, ’’un acrivism echilibrat’’ lucru cu care noi nu suntem de acord. Sfinții Părinți ne-au lăsat o ortodoxie universală nicidecum o ortodoxie românească de mijloc, ''echilibrată'' așa cum spune părintele. Tot de la Sfinții Părinți știm că Biserica cunoaște două forme cu care chivernisește situațiile apărute și anume: iconomia pe care o face Dumnezeu și acrivia (respectarea canoanelor).

Redăm spusele părintelui din predică:

‘’Să știți că la noi în ortodoxia românească este calea de mijloc, cale echilibrată, este acrivismul (n.n. ''acrivism''?!) echilibrat. Nici laxismul părintelui Theodoros Zissis, nici acrivismul radical al unora care vor să închidă practic porțile, deci, care au ieșit acuma, au ieșit, care nu.., să forțeze un pic lucrurile. Nu! Nu! Slavă lui Dumnezeu, avem teologi și avem oameni care cunosc teologie și care cunosc foarte bine problemele acestea, frământările acestea ale noastre.’’

Părintele Claudiu se contrazice singur referitor la termenul părtășie la erezie atât în predicile de după consistoriu cât și în mediul online afirmând că părtășia la erezie nu este același lucru cu erezia și că cei care spun că părtașul la erezie este eretic, devin schismatici.

Redăm transcrierea din predica părintelui Claudiu Buză din 16.07.2017 prima duminică după consistoriu:

De la min. 28:18 ‘’Și am ajuns în punctul acesta pe care doresc să-l discutăm un picuț fiindcă au apărut niște ispite între noi, au apărut niște ispite a unora care confundă părtășia la erezie cu erezia. Și lucrul acesta este deosebit de grav. Noi n-am afirmat niciodată că cei care se fac partași la erezie prin pomenirea ierarhului sunt eretici (n.n atunci cum sunt?). Niciodată n-am spus așa ceva, nici în sinaxa națională nici în predicile noastre nicăieri. Chiar dacă i-am numit eretici pe unii care fac voia acestor adevărați eretici i-am numit ecumeniști, și ecumenismul într-adevar este o erezie, noi nu i-am condamnat ca fiind eretici (n.n. noi nu am înțeles ce vrea să spună aici?, ori sunt eretici ori nu sunt?) și să aveți mare grijă asupra acestui aspect, fiindcă în momentul în care constată cineva ca fiind eretici, în momentul acela tu îl desparți de biserică și îl consideri ca tu singur ești în harul lui Dumnezeu și în lumina aceasta a dreptei credințe (n.n. noi îi despărțim de Biserică sau ei se despart de Biserică prin comuniunea cu ereticii?). Părtașia la erezie este o boală… despărțirea omului de Dumnezeu. Ierarhii au trădat și sunt numiți eretici, atât cei care au semnat la Creta, cât și cei care în Sfântul Sinod au preluat aceste învățături. Sunt eretici, de ce, pentru că au semnat aceste acte. Semnătura este lucrul cel mai clar, lucrul cel mai grav. În momentul în care ai mărturisit că esti de acord cu această erezie ….este ecleziologică, este acceptarea ereziilor ca fiind biserici. Acum, cum ne raportăm noi la ceilalți. Dacă noi îi numim pe cei partași la erezie eretici, da, preoții care pomenesc, noi îi numim eretici, înseamnă că și credincioșii care merg la slujbele unde sunt pomeniți ierarhii sunt eretici și iată cum toată Biserica lui Hristos devine eretică și doar noi suntem singura Biserică, noi singuri suntem Biserica lui Hristos, și asta înseamnă schismă, fraților! (n.n. din spusele părintelui noi înțelegem că sunt două Biserici ale lui Hristos adică Biserică suntem și noi care ne-am îngrădit de erezie și Biserică sunt și ecumeniștii, atunci de ce ne-am mai îngrădit?). Vă spun lucrul acesta fiindcă nu s-a discutat foarte mult, a fost o bâlbaială poate și a noastră, la acest consistoriu bisericesc, a apărut o ispită, ați văzut că unii au ieșit, n-au vrut să facă rugăciunea cu membrii consistoriului, eu împreună cu doi dintre martori am rămas, s-a făcut rugăciunea aceasta Împărate Ceresc” la care am ASISTAT și noi și  s-a continuat procesul. Am considerat mărturisirea comună și ați văzut că așa am și declarat public lucrul acesta. De ce, fiindcă cei care au ieșit și n-au vrut să stea la rugăciune, din motive de conștiință n-au vrut să se roage cu acești părtași la erezie. Unii dintre ei au greșit și nu dau nume și nu dezvolt acest subiect și i-au numit eretici. Ei nu sunt eretici în momentul în care îi numești pe ei eretici înseamnă că și ceilalți care ..nu sunt eretici și înseamnă că și mirenii care merg după ei sunt eretici (n.n.atunci ce sunt?).

Greșiți foarte mult și este un duh de schismă acesta fără să conștientizăm deplin. Gândiți-vă foarte serios la lucrul acesta și o spun ….am făcut niște comentarii pe internet legat de recursul acesta și am dezvoltat un pic problema aceasta nu ne jucăm când vorbim de schismă.‘’

Adăugăm comentariile despre care vorbește pr. Claudiu ce pot fi citite la adresa:

https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2017/07/13/bucuria-comuniunii-si-a-marturisirii-la-manastirea-antim-din-bucuresti-cu-ocazia-recursului-preotului-buza-claudiu-la-finalul-procesului-presedintele-consistoriului-mitropolitan-a-sarutat-mana-mart/

Creștin confuz spune:

14 Iulie 2017 la 19:18

Deoarece caterisirea făcută de eretici nu este valabilă, de ce ați mai făcut recurs la caterisire? Înseamnă ca i-ați recunoscut valabilitatea! Dacă v-ați îngrădit de erezie, cum puteți să vă rugați cu ecumenistii? Dacă tot va rugați cu ei, de ce nu ați rămas în biserică să slujiți împreună cu ei? De ce folosiți ghilimele la Împarte Ceresc, ecumenişti, eretici, şoc, sinodul? Punând ghilimele atât la ecumenişti și eretici precum și la sinodul înseamnă că, așa cum „sinodul” nu a fost cu adevărat un Sinod, înseamnă ca nici „ecumenişti” și „eretici” nu sunt cu adevărat ecumenişti și eretici. De ce a fost nevoie de acest recurs, care v-a dat „prilejul” să vă rugați în comun cu ecumeniştii, când exista deja o rezoluție oficială a nepomenitorilor la Botoșani?

Preot Claudiu spune:

14 Iulie 2017 la 19:54

1. Am facut recurs, nu pentru a mi se ridica pedeapsa de ,,caterisire” (stiu ca nu este valabila), ci pentru a marturisi dupa putere si a epuiza toate caile de atac de care dispunem pe linie administrativ-bisericeasca, nu HARICĂ, cum gresit intelegeti. Daca nu am trece prin toate treptele de judecata ale Consistoriilor, nu am putea apela la Contenciosul administrativ pentru a condamna viciile de procedura prin care fiecare ierarh isi judeca propria cauza. Ar fi fost foarte simplu, pt mine, sa raman linistit si sa slujesc Sf Liturghie, fara a tulbura apele, iar pe dvs v ar fi ajutat sa risipiti confuzia!

Preot Claudiuspune:

14 Iulie 2017 la 20:09

2. Rugaciunea de la inceputul procesului nu este o impreuna-rugaciune cu ereticii. Cine i-a condamnat ca eretici pe membrii Consistoriului?! Aveti dvs aceasta calitate?! Inseamna ca toti cei care pomenesc ierarhii apostati sunt eretici! Sa nu exageram cu apelativele si judecatile lipsite de temei!
Ierarhii semnatari sunt numiti eretici!
Cei trei martori au refuzat rugaciunea in comun cu ei din motive de constiinta. Iar ceilalti doi au ramas alaturi de mine, tot din motive de constiinta. De aceea, am spus ca marturisirea a fost comuna!

Creștin confuzspune:

14 Iulie 2017 la 20:22

Ce sunt cei care îi pomenesc și sunt în același cuget cu ierarhii care propovăduiesc panerezia ecumenismul cu capul descoperit?

Preot Claudiu spune:

14 Iulie 2017 la 20:29

Se fac partasi la erezie! Iar cei care vad eretici peste tot, cand nu este cazul, se numesc lipsiti de dragoste si se pun judecatori peste toti!

Creștin confuz spune:

14 Iulie 2017 la 20:27

Dacă nu este o împreună rugaciune atunci ce este? Cum se numește?

Preot Claudiu spune:

14 Iulie 2017 la 20:32

Impreuna-rugaciune (nu cu ereticii)! Faceti o mare confuzie. Verificati-va prin duhovnic, daca aveti!

Creștin confuz spune:

14 Iulie 2017 la 21:53

Ați afirmat că ați menționat 3 puncte care definesc pseudosinodul din Creta ca eretic. Consistoriul nu a fost de acord cu demonstrația pe care ați facut-o. Dacă ei văd acest așa zis sinod ca ortodox iar dumneavoastră ca eretic, atunci ei ce sunt? Ortodocși, ecumenisti, eretici? Nu înțeleg de ce va deranjează că vă întreb. Cum pot să-mi văd de mântuire dacă nu îmi clarific esenta credinței? Recomandarea de a vorbi cu duhovnicul este bună, dar mai rămâne să și găsești un Duhovnic adevărat!

Preot Claudiu spune:

14 Iulie 2017 la 22:04

Consistoriul nu si-a exprimat punctul de vedere oficial, ci doar acuzarea care, in finalul intalnirii, a recunoscut ca papistasii sunt eretici! Asadar, va cam grabiti cu apelativele!
Fiindca e atat de greu de gasit un duhovnic adevarat, unii s-au facut pe ei insisi duhovnici! Sfatul meu este, dupa cuvantul nemincinos al lui Hristos: cautati si veti afla!

Creștin confuz spune:

16 Iulie 2017 la 14:01

Filocalia vol 11 răspuns la întrebarea 453: Nu putem să nu judecăm ca necuvenită fapta însăși care e necuvenită. Căci altfel cum putem scăpa de vătămarea ce o aduce ea după cuvântul Domnului, care spune: „Paziti-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în piei de oI, dar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. După roadele lor îi veți cunoaște pe ei” Matei 7, 15-16
Aveți idee ce cruce este pe turlele ctitoriei din București a președintelui consistoriului? Eu am datoria să văd ce păstor am în fața apreciind faptele sale. De aceea cred ca nu e cazul să mă catalogați drept judecător peste alții. Iubirea de aproapele nu trebuie să mă impiedice să văd dacă este în credința adevărată.

Preot Claudiu spune:

14 Iulie 2017 la 20:14

3. Cat despre ghilimele, ce sa va raspund?! Intelege fiecare ce vrea! Eu mi-am facut cunoscut punctul de vedere, mi-am aratat adevarata identitatea si am risipit de mult confuzia!

Creștin confuz spune:

14 Iulie 2017 la 20:28

Pentru creștini da e da și nu e nu. Nu înțelege fiecare ce vrea!

Preot Claudiu spune:

14 Iulie 2017 la 20:38

Daca da este da si nu este nu, de ce sunteti un crestin confuz?
Am zis ca intelege fiecare ce vrea, fiindca faceti parte din categoria celor care, indiferent de ceea ce li se spune, ei o tin pe a lor. Preocupati-va de propria mantuire! V-ar folosi mai mult decat sa aduceti dezbinare prin intrebari ispititoare!

Creștin confuz spune:

14 Iulie 2017 la 22:19

De ce aduc dezbinare dacă pun întrebări? Pe cine dezbin? Eu nu vreau sa ispitesc pe nimeni. Vreau să înțeleg care este adevărul. Oare nu este preotul cel care trebuie sa-l lămurească pe cel confuz? Oare nu de la un mărturisitor aș putea ințelege cum stau lucrurile? Oare nu aici aș putea găsi o picătură din apa cea curgatoare spre viața veșnică?

Preot Claudiu spune:

15 Iulie 2017 la 5:44

Dupa felul in care adresati intrebarile si cautati raspunsurile! Eu am deschis sesiunea de comentarii pentru a raspunde cu drag tuturor framantarilor si nedumeririlor cititorilor blogului. Formulati intrebarile fara a sugera raspunsuri malitioase si provocatoare! E un duh caruia nu-i spunem bun venit pe acest blog!

Creștin confuz spune:

16 Iulie 2017 la 11:32

Toți preoții au fost chemați SA SEMNEZE că sunt de acord cu sinodul și cu tot ce propovăduiesc ierarhii. Așa cum și ierarhii neparticipanti au semnat ca sunt de acord cu sinodul. Toți AU SEMNAT. De unde rezultă atunci diferenta intre ei, unii sunt eretici și alții doar părtași la erezie?

Preot Claudiu spune:

16 Iulie 2017 la 11:41

Nu au semnat ca sunt de acord cu Creta, ci au refacut juramintele de la hirotonie fata de ierarhii eretici. Deci, tot o partasie la erezie!

În predica din 20.07.2017 părintele Claudiu a  repetat aceleași lucruri referitor la părtășia la erezie, ba mai mult acum recunoaște că cei din Consistoriu sunt eretici, lucru care l-am afirmat și noi, însă părintele ne-a făcut schismatici pentru această afirmație.

Min. 17:14 ‘’Că sunt eretici cei din Consistoriu, mai mult ca sigur. Că sunt ecumeniști, sunt oamenii Patriarhului, oamenii…Dar încă odată nu este al nostru a-i numi. Fiindcă trebuie să-i condamne Biserica. Noi o luăm înaintea Bisericii și lucrul acesta nu este îngăduit să știți (n.n. atunci de ce s-a îngrădit de ei până să-i condamne Biserica?). Și e lipsit de dragoste și putem să ne vătămăm. Asta înseamnă râvnă fără discernământ. Să te duci tu înainte și să mărturisești înaintea unui sinod. Hai sa avem răbdare. Să știm ca există otrava aceasta în trupul Bisericii, noi să ne îngrădim fiindcă este război și toți trebuie să purtăm armele, dar nu să vedem în fiecare acuma dintre cei pe care-i cunoaștem și care ne-au fost frați de credință să-i numim eretici (n.n sfintele canoane trasează graniţile între adevăr şi minciună, nu noi) Deci nu se poate face lucrul acesta. Este o lipsă de dragoste, consecințele sunt vă spun care sunt. Dacă preoții care pomenesc sunt eretici, credincioșii care îi urmeaza pe acestia sunt eretici. Și înseamnă că noi, frații noștri, părinții noștri, prietenii noștri, nici măcar nu mai putem să stăm la masă cu ei, ca așa spun canoanele, nu, să nu ne rugăm cu ereticii la masă, nu stăm la masă cu ereticii, să nu ne rugăm cu ei. Și asta înseamnă schism (n.n însemnă acrivie adică respectarea canoanelor, traseul îl avem stabilit de Sfinții Părinţi,  nu noi îl facem). De aceea am spus să avem grijă la duhul acesta, că acesta este un duh schismatic. (n.n. păi hotărâți-vă părinte!) M-am sfătuit cu mulți, au sunat telefoanele și dintr-o parte și din alta. Au fost fii duhovnicești care au sunat ei înșiși la părinți nepomenitori. Nu știu cum au pus problema, dacă au pus-o bine sau greșit. Unii au spus ca n-am făcut bine, alții s-au abținut, cert este că noi ne-am verificat. Eu personal m-am verificat prin duhovnic și lucrurile sunt foarte clare din punctul nostru de vedere. Nu s-a greșit cu nimic din punctul ăsta de vedere. Ne-am sfătuit și cu alți teologi care sunt în lupta noastră și au sesizat această problemă și important să vă fac cunoscută deci cu ocazia asta s-a descoperit o nouă boală care mocnea în mijlocul nostru. O boală care dacă nu știm s-o tratăm cu dragoste, ea poate denatura spre cu totul altceva. Nu spun acum să avem partașie cu ceilalți fiindcă ne-am îngradit și nu avem partașie și nu acceptăm rugaciunea în comun cu ceilalți. De aceea suntem astăzi aici şi ne-am îngradit de ceilalți. Dar să nu căutăm acuma să vedem în toți pe care îi întâlnim eretici.

În postarea din data de  1.10.2017  „Păcătos sunt, dar eretic nu” părintele nu mai recunoaște că termenul părtașia la erezia l-a folosit ca o stare intermediară. În acest articol spune:

‘’Expresia „părtășie la erezie”. Este foarte adevărat că am folosit această expresie patristică, adeseori în predici, cateheze, articole și comentarii, mai ales după recursul din vară, atunci când mi s-a reproșat că nu îi numesc pe toți cei care pomenesc pe ierarhii apostați, eretici. Acuzația de „erezie” nu se susține, deoarece:

  1. Această expresie este folosită de către toți părinții care am întrerupt pomenirea, fără a vedea sau defini o stare intermediară între ortodox și eretic. Cu toții ne-am exprimat, la unison, că părtășia la erezie este o stare de boală a celor care pomenesc ierarhii eretici și că este nevoie ca întreruperea comuniunii și a pomenirii să se facă de către cei neîngrădiți cât mai repede pentru a nu fi afectați de erezie. Nimeni dintre noi nu s-a „aventurat” în a-i numi eretici pe toți cei rămași „între ziduri”. De ce am face acest lucru, acum?!’’

Un alt neadevăr pe care părintele Claudiu Buză îl spune este că noi am refuzat colivă de la o bătrână sărmană ce s-a nimerit în acea zi de joi la mănăstire. De fapt nu era o bătrânica sărmana ci o maică care ne-a cerut să-i pomenim pe ierarhi că sunt ai nostri, dupa care ne-a poftit să luăm colivă (‘’binecuvântată’’ de preoții ecumeniști) Tot această maică a invitat o creștină să meargă să împărtășească copilul. Este adevărat că unii dintre noi nu am luat colivă, așa cum ne învață și Sf. Teodor Studitul.

‘’Atitudinea unor mireni care au refuzat coliva slujită „între ziduri” de la o bătrânică sărmană care a ieșit de la Mănăstirea Antim (aflată poate în iconomia: bătrâni, copii, neputincioși), prin cuvinte nepotrivite: „Nu luăm noi de la voi!” Apoi, numirea unui copil fără discernământ, „eretic” doar pentru că era fiu al unor părinți „eretici” pomenitori. Aceste exagerări m-au determinat să explic, folosind expresia „părtășie la erezie”, că nu trebuie să-i numim pe toți eretici, ci doar pe cei care au semnat acte eretice, propovăduiesc erezia cu capul descoperit și și-au pervertit și întunecat inima și mintea de virusul ereziei. Pe ceilalți trebuie să-i ajutăm cu multă dragoste să iasă dintre adevărații eretici pentru a nu se îmbolnăvi de erezie. Am făcut lucrul acesta fără a introduce o nouă învățătură, adică o stare intermediară între ortodox și eretic.’’

Nu suntem de acord cu modul de exprimare al dlui Mihai S. Chirilă la adresa noastră și faptul că acest domn îl aprobă pe pr. Claudiu spunând că a făcut bine că s-a rugat cu cei din Consistoriu, menţionând că o să-l cheme și pe el  Mitropolitul Moldovei și se va ruga şi el cu ei,  nu se va lăsa ușor ca să-l afurisească. (Acest lucru îl menționează dl. Chirilă în înregistrarea telefonică făcută de părintele Claudiu).

O altă observație referitor la dl. Silviu Chirilă este faptul că vorbește de Rădeni ca și cum ar fi egumenul Mănăstirii:

Min 28:20. ‘’Mi-a zis Mihai Silviu Chirilă: am şi eu câţiva din ăştia la Rădeni. Zicea de o femeie care tot aşa l-a înfruntat pe Mihai Silviu Chirilă acolo la Rădeni de faţă cu părinţii care au întrerupt pomenirea încercând ea să arate că nu au ce căuta acele titulaturi de Preasfinţitul, Înaltpreasfinţitul, când te adresezi oficial aţi văzut că şi statul se adresează în chipul acesta. Si această femeie a ţinut-o pe a ei, până în momentul în care s-a rupt de ei.’’

Mai jos pr. Claudiu  ne relatează că a stat de vorbă cu unii preoţi nepomenitori şi cu dl. M. S. Chirilă şi că sunt de acord cu faptul că părintele s-a rugat cu cei din consistoriu:

Min. 26 ‘’ Am vorbit la rândul meu şi cu preoti care au întrerupt pomenirea şi cu teologi, cu M. S. Chirilă, ne arătau că nu este nici o probemă putem demonstra lucrul acesta şi avem o înregistrare în care domnul M. S. Chirilă este foarte supărat pentru cei care au gândit lucrul acesta, au ajuns ca oamenii sa-l numească ecumenist această rugăciune am făcut-o ca să trecem de procesul acesta…şi ştiţi care a fost  efectul vă mai amintesc preşedintele consistoriului i-a sărutat mâna martorului principal doamna dr. Gabriela Naghi, iar acuzarea în urma discuţiilor avute a recunoscut ca papistaşii nu sunt biserică. Deci pentru noi a fost mai mult decât peste aşteptări această mărturisire pe care am făcut-o la consistoriu.’’

După postările online referitor la părtaşie la erezie că nu este erezie (din dex PĂRTÁȘ, -Ă, părtași, -e, s. m. și f. 1. Persoană care participă (împreună cu altele) la o activitate, care ia parte la o acțiune; participant; spec. complice. ♦ (Rar) Partizan, adept. ♦ Persoană căreia cineva îi încredințează gândurile, planurile, sentimentele sale intime; confident. 2. Persoană care se bucură (împreună cu altele) sau beneficiază de un bun spiritual ori care împărtășește (cu altele) un necaz, o nenorocire. 3. Persoană care primește o parte dintr-un bun material sau care stăpânește ori folosește un bun material împreună cu o altă persoană. – Parte + suf. –aș), după tulburarea de la Antim provocată în urma recursului şi a împreună rugăciunii cu cei din Consistoriu, l-am rugat pe părinte să vină să discute cu noi şi să ne lămurească despre tot ce s-a întâmplat. Ne-a refuzat, iar a două zi a venit pentru a ne “lămuri”cu înregistrarea telefonică a d-lui Silviu Chirilă. Mai mult părintele ne leagă să nu plecăm acasă până nu dezlegăm această problemă, adică să ascultăm înregistrarea telefonică cu dl. Silviu Chirilă.

Min 40 predica din 16.07.2017. ‘’Rămâneți, vă rog, cei care sunteți nedumeriți, vă leg să nu plecați acasă până nu dezlegăm această problemă. Nu o să fac publică această înregistare, este doar pentru noi’’.

Menționăm că noi nu am ripostat la jignirile părintelui Claudiu la adresa noastră făcându-ne în predici şi online lipsiți de dragoste, mădulare bolnave, prezențe bolnave, superortodocși etc. Am așteptat rezoluţia sau comunicatul sinaxei  de la Beiuș cu care ne-a speriat imediat după Consistoriu:

În predica de Sf. Ilie găsiţi această afirmaţie:

Min 23:40. ’’Sfârsitul lui august, începutul lui septembrie va fi un comunicat către popor. Ne vom întalni toţi preoţii care am întrerupt pomenirea. Nu va lipsi nici măcar unul. N-are voie nimeni să fie bolnav dintre noi în acele momente. Ne vom întâlni cu toţii şi vom discuta. Este prima problemă pe masa de lucru aceasta cu părtăşia la erezie şi erezie. Apoi a doua este cea cu părintele Macarie. Se vor discuta şi vor fi, va fi un comunicat clar către popor, deci nu este o sinaxă şi a mirenilor. Fiindcă ar fi multă tulburare, vă daţi seama, fiecare să-şi spună părerea lui. Aşa că vom, ne vom întâlni cu toţii, vor fi invitaţi şi părinţii aghioriţi şi toţi ca să găsim calea de echilibru.

La o săptămână după consistoriu am fost contactaţi telefonic de părintele Grigorie care ne-a sfătuit să ștergem tot cu buretele, să uităm și să așteptăm să vină părintele Claudiu din concendiu și ne asigură că va veni schimbat și nu va mai susține ce a susținut până acum. Lucrul acesta nu s-a întâmplat din contră părintele Grigorie intrând în comuniune cu acest părinte şi-a schimbat gândirea şi arătăm care este convingerea dânsului teologică actuală, respectiv existența a trei stări în privința credinței:

1. Starea ortodoxului curat de orice întinare cu ereticii şi erezia

2. Starea părtaşului la erezie, a acelui ce se clatină în credință dar nu a făcut pasul trecerii la erezie

3. Starea ereticului, a celui ce este membru al adunării ereticești.

Din predica la Schimbarea la Față selectăm:

Pr. Claudiu: Ce se întâmplă? Părinții aghioriți au venit cu niște studii și au arătat că din punct de vedere patristic nu există o diferență între eretic și părtas la erezie. Dar din punct de vedere patristic. Intelegeți? Sunt anumite învățaturi ale Sfinților Parinți care arată aceasta putere a ereziei, adică cei care sunt părtași la erezie riscă foarte mult sa ajungă și ei în stadiul celor care au devenit eretici, în sensul acesta. Noi în momentul de față nu suntem pregătiți să spunem, să-i numim pe toți eretici findcă nu le mai dăm șansa nici preoților să întrerupă pomenirea nici mirenilor să ne urmeze pe noi.

Întrebare mirean: Care este fundamentarea canonică pentru ce ați afirmat?

Pr. Claudiu: Păi nu vorbim de o…, eu nu vorbesc acum din punct de vedere canonic, eu vorbesc din punct de vedere omenesc. (n.n. cuvântul lui Dumnezeu se predică teologic, pe baza canoanelor sau omenesc?)

Tot în această perioadă am fost contactați de părintele Efrem din Sf. Munte Athos și la fel ne-a rugat să așteptăm și să nu ripostăm,  că au vorbit și ei cu părintele Claudiu și l-au făcut să înțeleagă unde greșește. Rezultatul nu a fost cel preconizat de părintele Efrem ci tocmai invers. Pr. Claudiu i-a învinuit pe părinţii din Athos că folosesc un acrivism radical.

La sfarșitul lui august a venit gheron Sava Lavriotul în țară și a stat de vorbă pe rând cu creștinii din Buzău, cu pr. Claudiu și cu dl. Chirilă și a așteptat să fie învitat aşa cum ne-a spus şi nouă pr. Claudiu la sinaxa din Beiuș, lucru care nu s-a întâmplat.

Gheron Sava ne-a spus că noi nu am greșit cu nimic, am procedat corect și că a venit să mai salveze, cu ajutorul lui Dumnezeu, dacă mai poate fi ceva de salvat la pr. Claudiu şi dl. Chirilă. A menționat că pr. Claudiu a greșit că a făcut recurs, a greșit că a rămas la rugăciune cu cei din consistoriu și că greșește și cu părtășia la erezie și că la sinaxa de la Beiuş va prezenta un studiu legat de această problemă. Cei doi părinţi din Athos s-au amărât pentru faptul că dl. Silviu Chirilă îl încurajează pe părinte în problemele acestea și că nu trebuia să-l invite de Adormirea Maicii Domnului la Rădeni. Toate cele spuse le veți găsi în înregistrarea din ziua aceea pe care o vom posta împreună cu predicile din care am extras cele prezentate mai sus.

Redăm din înregistrare:

A fost greşit ceea ce a făcut şi trebuie să-l câştigăm pe pr. Claudiu. Nu este bine să facem publică asta să nu se răscoale lumea. Corect este să facem tot posibilul să-l câștigăm pe pr. Claudiu. Noi de aceia am venit aici, să ajutăm la situația creată. Dumneavoastră aveți dreptate, așa cum gândiți, este foarte bine, nu faceți public asta. O să încercăm să le spunem că ceia ce au făcut nu este canonic…

Ulterior gheron Sava ne-a dat binecuvântarea să facem publică înregistrarea

De precizat că noi am trimis predicile pr. Claudiu la părinții din Athos, așa că ei aveau cunoştință despre ce s-a întâmplat.

Am așteptat rezoluția sau comunicatul către popor de la sinaxa de la Beiuș, dar spre dezamăgirea noastră nu am primit nimic. Dl Chirilă ne-a transmis printr-un părinte că-l putem primi înapoi pe părintele Claudiu pentru că nu a fost găsit vinovat cu nimic.

    În ce calitate ne-a trimis acest mesaj dl. Chirilă?

Pr. Claudiu a contactat telefonic un părinte pe care l-a avertizat să aibă grijă cu noi ca să nu cadă în schismă și tot în acea convorbire dansul a precizat că este un fel de consultant pe zona aceasta.

Să înțelegem că acest părinte a fost premiat la această sinaxă cu o numire în funcție pentru tot ce a făcut?

Văzând că suntem ignorați cu totul și nu am primit nici un comunicat legat de această problemă și că pr. Claudiu a continuat să contacteze preoții care vin la noi avertizându-i să aibă grijă cu noi și că susţine că gheron Sava nu l-a găsit vinovat cu nimic, l-am rugat pe pr. Ciprian să facă un fel de conferinţă publică audio cu gheron Sava pentru a lămuri situaţia creată.

Această scrisoare, împreună cu toate înregistrările pe care le avem, o să le facem publice şi o să le trimitem la fiecare părinte în parte pentru a vedea opiniile patristice legate de această problemă gravă în materie de credinţă. Noi ne-am îngrădit, dar nu vrem să urmăm orbeşte pe oricine fără să verificăm dacă acel părinte este bine ancorat în dreapta credinţă.

Nu avem pretenţia de a-şi cere cineva iertare de la noi, dorim ca cei ce au greşit în materie de credinţă să se dezică public de noile erezii afirmate şi promovate în predici şi pe net.

Nu am făcut public pănă acum aceste materiale tocmai pentru a lăsa timp de studiu și de cercetare a problemei, dar văzând că se continuă și că iau amploare aceste abateri de la dreapta credință, atât la preoți cât și la credincioși, am considerat că este necesar ca oamenii să știe ce s-a întâmplat cu adevărat și să aleagă în cunoștință de cauză pe cine urmează.

Chiar dacă am fost judecați că suntem lipsiți de dragoste să știți că noi vă iubim pe toți, dar mai mult decât pe voi îl iubim pe Dumnezeu și nu ne permitem să facem greșeli în materie de credință cu bună știință.

În viaţă cu toţii greşim, însă Dumnezeu e Bun și Milostiv și în marea Sa iubire de oameni ne iartă dacă ne pocăim.

După toate cele expuse, rămânem cu niște întrebări și anume:

Cei care mor în stare de părtășie la erezie unde ajung? Adoptăm teologia papistașă a Purgatoriului (limbului)?

Cât timp poate să stea părtașul la erezie în aceasta stare până să devină eretic?

Ce s-a întâmplat cu termenul din 12 septembrie al recursului pr. Claudiu? A fost întrunită comisia teologică independentă pe care a solicitat-o? A continuat pr. Claudiu mărturisirea la sinod?

Cum a devenit teologul M. S. Chirilă o autoritate teologică la care se face referire mai des decât la Pidalion?

De ce am fost reprezentați în Rusia de acest domn? Nu a dorit nici un preot să ne reprezinte?

De ce se lasă atâta vreme aceasta stare conflictuală? Cui folosește ea?

Mai jos aveți înregistrările predicilor din care am extras fragmentele de mai sus.

 

Un grup de credinciosi

Vizualizări: 1426 | Adăugat de: Gabriel | Rating: 5.0/3
Total comentarii : 211 2 »
avatar
0 Spam
1
partasia la erezie este erezie si încă una si mai rea pentru ca amesteca adevarul cu minciuna !
avatar
1 Spam
2
Doamne fereste, cum adica i-a legat sa asculte o inregistrare?
avatar
1 Spam
3
Cei care mor în stare de părtășie la erezie unde ajung? Adoptăm teologia papistașă a Purgatoriului (limbului)?

Această întrebare denotă ca cei care au scris articolul de sus greșesc, chiar dacă li se pare ca țin dreapta credință. Este scris clar, "cine calcă o poruncă, calcă de fapt toate poruncile". Sf Maxim a fost și el întrebat dacă doar el se mânuiește și ceilalți merg în iad iar el a spus clar ca nu este treaba lui ce fac ceilalți. A judeca este treaba lui Dumnezeu, a noastră este doar grija de mântuirea proprie.

Eu încep sa cred ca un anumit părinte face anume dezbinare între credincioși, doar din....orgoliu!?

Pacea este mai presus decât dreptatea, vorbim de pacea dintre credincioșii care s au îngrădit de ecumenism. Din câte citesc eu p Claudiu nu greșește dpdv al credinței ci doar dpdv al catalogarii celorlalti.

Bogdan
avatar
0 Spam
4
Pacea este mai mare de 4 ori decât dreptatea omeneasca. 
Dreptatea Dumnezeiască este altceva altfel te închini idolului păcii, ca Ecumeniștii. Sfinții părinți învață ca mai bine sa fie tulburate pt adevăr decât liniște de moarte in păcat.
daca după învățătura Dvs credeți ca ereticii se mantuiesc sunteți eretic. Prin ceea ce spuneti va lepădați de Sf Botez. Contextul Sf Maxim di împrejurările si dialogul sau trebuie văzut integral, caci astăzi vorbim de lepădarea cea mare care a si fost iar dumneata aperi starea de erezie.

atunci dumneata sa nu spui la nimeni care este in erezie ca nu se poate mântui, deci sa îl iubiți in minciuna. 
Nu sunteți ortodox pt ca un ortodox știe ca un eretic, lepădat, sau care niciodată nu L-a cunoscut pe Hristos nu se poate mântui fără intrarea in Biserica Sfânta Soborniceasca decât prin Sf Botez! 
In acest context istoric ceea ce spuneti este lepadare cu L. 
MAI BINE TACEATI!
avatar
0 Spam
5
Cine și ce vrea sa demonstreze prin acest articol? S-a bătut atât de mult apa în piuă pe marginea acestui subiect, încât mă apuca și râsul și plânsul! Parintele Claudiu trebuie compromis cumva. De ce? Nu conteaza motivul. Dacă nu exista, îl inventam. Bravo, luptători antiecumenisti!

Cu ce va încălzește, bravi luptători,  apelativul ,,eretic"? Va ajuta cumva sa creșteți în înălțime ori sa dați jos kilogramele în plus? Va ajuta sa va mântuiți?  Dacă nu, de ce atâta înverșunare?  De ce atâta ura și lipsa de tact în relația cu semenii după acest sinod? 

Expresia ,,părtas la erezie" denota empatie și tact.
avatar
0 Spam
6
LINIA SFINTILOR PARINTI ESTE DE URMAT,,,STRAJERII ORTODOXIEI NE INVATA CELE DE TREBUINTA,,,,DACA ACTUALMENTE SE INVATA CA PARTASIA LA EREZIE NU ESTE EREZIE ,,SI SE VEHICULEAZA  STARE MEDIE,,,ASA CUM ESTE AXA : PR.CLAUDIU-PR.GRIGORIE-PREOT MACARIE-TEOLOG CHIRILA,,,ACEASTA STARE NU ESTE CONFORMA CU INVATATURA SFINTILOR PARINTI,,,
ORI ESTE ACRIVIE ORI ICONOMIE DAR NU O STARE MIJLOCIE ,,,,,NU ADMITEM INVENTII ACUMA ,,,DECI EPISCOPUL ESTE ERETIC,PREOTUL DE IL POMENESTE ESTE ERETIC,,SI DESIGUR SI ENORIASII SANT ERETICI PENTRU CA SANT IN COMUNIUNE CU EPISCOPUL CARE INVATA CU CAPUL DESCOPERIT,,,DECI NE-AM INGRADIT ECUMENISM,,,DE RUGACIUNEA IMPREUNA CU PREOTUL CARE POMENESTE ERETICUL EPISCOP,,,,ASA CA NU PUTEM LUA EXEMPLUL PR.CLAUDIU DE A SE RUGA ASA CUM A FACUT CU CEI DIN CONSISTORIU SI NICI A CELOR DOI MARTORI CARE IMPREUNA CU EL SAU RUGAT IN COMUN CU CEI DIN CONSISTORIU,,,ASA CA SA STAM BINE,SI SA STAM DEPARTE DE CUGETARILE ACESTOR PATRU CARE FORMEAZA ACEASTA AXA,
II ROG SA ISI RETRAGA INVATATURA CARE NU ESTE CONFORMA CU INVATATURA STRAJERILOR ORTODOXIEI,,,SA REVINA LA CE TREBUIE ,SA NU MAI DUCA ENORIASI IN EROARE,,,,
DOMNUL SILVIU CHIRILA CE ESTE???PERSONAL NU-L RECUNOSC  A FI UN INVATATOR ORTODOX CARE UMBLA CU DOUA FETE,TRUNCHIAZA ADEVARUL ,EVENIMENTELE,,,RESPINGE PARINTII ATHONITI,PE CINE A REPREZENTAT EL IN RUSIA???PE MINE IN NICI UN CAZ,,,
avatar
0 Spam
7
SI DACA NU ESTE ASA ,IL ROG PE DOMNUL SILVIU SA RETRACTEZE CU ARGUMENTE ALE SFINTILOR PARINTI,SA FACA O SCROSOARE DESCHISA SI SA ISI SPUNA POZITIA SA INTELEGEM SI NOI  ASTIA PE CARE II CONSIDERA MARUNTII ,,,DAR CARE NU ACCEPTA EXPLICATII PUERILE
avatar
0 Spam
8
https://stranaortodoxa.wordpress.com/2017/10/13/raspunsul-ortodox-catre-mitropolia-de-pireu-despre-caracterul-obligatoriu-al-cano nului-15-al-sinodului-1-2-constantinopol/

Ca sa nu mai ramaneti părtași.
avatar
0 Spam
9
Am încredere ca Dumnezeu mi-a scos în cale, după multa rugăciune,  un duhovnic bun,  pe parintele Claudiu Buza. Se preocupa atât de Litera, cât și de Duh. Iar eu nu-mi doresc altceva decât sa mă povățuiasca pe drumul mântuirii cu aceeași blândețe si seriozitate ca și pana acum.

Cine e prea încrâncenat trebuie sa fie mai atent la...spovedanie! Nu încurajează nici preoții pomenitori și nici pe enoriașii acestora. Aici se exagerează mult. Parintele Claudiu nu recomanda adresarea cu apelativul ,,eretic", deoarece pot exista marturisitori pe care Dumnezeu  îi știe și care se vor face cunoscuți mai devreme sau mai târziu. Scopul viețuirii noastre este dobândirea Duhului Sfânt. Și pe acesta îl dobândim prin traire, nu doar prin studiu.
avatar
1 Spam
10
Ana Han ai un Duhovnic care este eretic prin invatatura sa, pentru ca prin ceea ce spune si face el nu deosebeste clar minciuna de adevar. Este in inselare Iar faptul ca ceilalti parinti il indeamna a iesi este tocmai dragostea spre mantuire care ne este ceruta de Hristos. Partasia la erezie despre care vorbesc sf parinti este tocmai starea pacatului, comuniunea cu cei eretici. Dar el ii recunoste pe eretici de cel putin trei ori. Contestarea caterisirii care Este recunoasterea celor care l-au caterisit ca autoritate vie. Exact ca la pr Macarie, doar intr-o alta forma. Atunci de ce dintru inceput nu au acceptat oprirea de la slujire? Nu au acceptat pt ca sunt eretici si au continuat a sluji in continuare apeland la autoritatea Bisericii Sobornicesti. De ce mai apoi ii recunoaste prin declaratiile de la radeni, de la Botosani??
Tocmai Aici este lepadarea! Sa il ajute Dumnezeu sa iasa precum pe pr Macarie si Grigorie, Pe Ps Longhin si toti cei care recunosc autoritatea ereticilor care s-au lepadat!
Aceasta nu este rautate ci rautate este ai minti despre starea lor si a nu-i iubi in adevar.
1-10 11-17
avatar