Dacă are cineva urechi - să audă! (AP.13:9)
Acasă » 2017 » Noiembrie » 10 » Aspecte din ortodoxia ''marilor duhovnici''. Înșelările părintelui Irineu Curtescu de la mănăstirea Ponor...
11:12 PM
Aspecte din ortodoxia ''marilor duhovnici''. Înșelările părintelui Irineu Curtescu de la mănăstirea Ponor...

Însă, în acele zile, vai monahilor legaţi de averi şi bogăţii şi care de dragul celor materialnice se învoiesc ca înşişi să se robească ereticilor. Îşi vor adormi conştiinţa spunând: „Vom cruţa mănăstirea, iar Domnul ne va ierta“. Nenorociţi şi orbi, ei nici nu gândesc că prin rătăciri (erezii) şi rătăciţi, diavolul va intra în mănăstire şi că apoi nu va mai fi o sfântă mănăstire, ci ziduri goale din care harul va pleca pe veci. - PROFEŢIA Sfântului ANATOLIE al OPTINEI despre vremea când ERETICII VOR PUNE MÂNA PE BISERICĂ…

 

După trădarea din Creta, creștinii din România au așteptat, sau încă așteaptă reacția așa-zișilor ''mari duhovnici'', reacție care de cele mai multe ori contrazice învățătura Sfinților Părinti. 

Înregistrarea de mai sus este o dovadă că degeaba mergi desculț prin curtea mănăstirii , iarna la 0 grade, dacă nu mărturisești corect credința (este cunoscut faptul că la mănăstirea Ponor,condusă de părintele Irineu regimul impus este foarte dur).  Părintele Irineu este o mostră vie a ne-cunoașterii credinței în Romania. Generația acestor părinți a fost subtil educată de către ecumeniști să ignore canoanele, dar în schimb să predice pocăința și să înșele poporul cu o fățărnicie demonică. Părintele Irineu propovăduiește o credință proprie, inventată de ecumeniști și inoculată lui probabil în tinerețe, conform căreia nu avem voie să judecăm pe nimeni și mai ales pe ierarhi deoarece avem păcate. Cu alte cuvinte, ierarhii ne falsifică ortodoxia, măsluiesc credința iar noi să tăcem fiidcă avem păcate. Dacă se falsifică credința cum ne mai mântuim atunci? Cum vor mai cunoaște copiii noștri credința adevărată dacă noi urmăm îndemnurile părintelui Irinei și stăm indiferenți? Dacă în Kolimbari în 2016 s-a decis că sunt valide căsătoriile mixte dintre ortodocși și neortodocși atunci înseamnă că ne putem căsatori cu neortodocși având impresia ca suntem căsătoriți în fața lui Dumnezeu. De fapt Dumnezeu nu recunoaște acea căsătorie iar noi trăim o viața in pacat. Dacă trăim o viață în păcat atunci cum ne mântuim? Din nefericire parintele Irineu, contrar învățăturii Sfinților Părinți, ne sfătuiește să nu judecăm și să tăcem. Noi, binențeles, nu trebuie să urmăm sfaturile total neînțelepte ale părintelui Irineu, ci pe ale Sfinților Părinți care ne spun că mărturisirea Adevărului este datoria fiecărui ortodox nicidecum opțional.

După cum am afirmat în mai multe rânduri, pe baza realității din teren, în Romania poporul a înțeles foarte puțin credința ortodoxă. În discursul pe care îl puteți urmări mai jos - spun discurs deoarece seamănă foarte mult cu un discurs al pastorilor protestanți - este comparat părintele Ilie Cleopa cu Sfântul Apostol Pavel. Iată o mostră de ortodoxie a părintelui Ilie Cleopa :

''Noi toţi mărturisim “o credinţă, un Domn, un botez”, însă datorită mîndriei şi începătorilor de eresuri, care au schimbat învăţătura de credinţă ortodoxă, apostolică, cu dogme noi după mintea lor, precum şi din cauza păcatelor noastre ale tuturor, au apărut în ultimele secole mai multe Biserici creştine – două apostolice – cea Ortodoxă şi cea Catolică şi trei fără succesiune apostolică: protestantă, reformată şi anglicană.''

Deci marele duhovnic al neamului românesc considera că există două biserici. Probabil doi Hristoși , doi Dumnezei…etc. În mod asemănător , părintele Irineu , nu a dorit să afle credința din scrierile Sfinților Părinți ci de la tot felul de persoane. Ca mulți alții, părintele Irineu, după ce și-a adunat un bagaj de informații , a început să învețe pe cei din jur conform bagajului de cunoștințe adunat anterior, cunoștințe care de multe ori sunt departe de Ortodoxie. Pai dacă părintele irineu nu cunoaște credința cum îi poate învăța pe alții ? A cui învățătură transmite altora? A lui personală sau a lui Hristos? Cum transmite învățătura lui Hristos fără să o cunoască și fără să o mărturisească?

Tot acest discurs al părintelui Irineu este un amalgam de gânduri, o amestecătura, un ghiveci de citate scripturistice amestecate cu sfaturi anti ortodoxe. Ca argument și ca scuză pentru faptul ca dânsul nu mărturisește credința ortodoxă, menționează vizita unui ierom Paisie de la Prodromu care afirmă că îi pare rău că a întrerupt pomenirea ierarhului conform canoanelor (minutul 1:10:00). Ei bine, parintele Irineu , pentru a-și justifica și el lașitatea de a-l mărturisi pe Hristos îl ia ca model pe acest ieromonah. Adică atitudinea unui ieromonah devine dogmă a Bisericii și audiența este îndemnată să facă același lucru! Încă o dovadă că părintele Irineu nu înțelege credința ortodoxă! Ortodocșii pot lua exemple de la alții dacă acele exemple sunt în duhul Sfinților Părinți și al tradiției ortodoxe. Altfel nu ne putem lua după oricine ! Nu mai menționăm faptul că acele frământări ale protosinghelului Paisie de la Prodromu sunt personale, sunt confidențiale și în niciun caz nu trebuie sa ajungă pe internet fară acordul aceluia. Adică eu dacă ma duc la parintele Irineu să mă sfătuiesc într-o problemă , ulterior, problema ajunge pe internet. Halal confidențialitate! Am mai întâlnit această practică și la alți preoți din aceeași generație cu părintele Irineu. Greșeala pe care o face părintele Irineu este că desconsideră total canoanele Bisericii. Oare de ce le desconsideră? Pentru că nu le cunoaște ca și conținut, dar nu cunoaște nici utilitatea și valoarea lor! Desconsideră sinoadele și pe Sfinții care au elaborat acele canoane sub înrâurirea Duhului Sfant. Afirmă că cei de la Rădeni sunt rătăciți și au produs sminteli! În concepția părintelui Irineu cei care au aplicat canonul 15 de la sinodul I-II Constantinopol produc sminteli. Din nou trebuie să subliniem confuzia și rătăcirea în care se află părintele Irineu: nu ia în considerare deloc canoanele din prea multă părere de sine! Consideră că el este prea deștept, este deasupra Sfintelor Canoane și nu are cum să greșească!

Pană la acest moment al discursului părintelui Irineu , aflăm cine sunt cei pe care trebuie să-i urmăm : P Ilie Cleopa și protosinghel Paisie de la Prodromu. Nu amintește deloc de faptele Sfinților Părinți cand s-au confruntat cu erezii . Halal Ortodoxie!

Apoi la minutul 1:14:00 ne divulgă detalii de la Sfânta taină a spovedaniei a unei maici, Pahomia, pe care o chema Paraschiva înainte. În paranteză părintele Irineu afirma că nu este de acord cu sinodul din Creta din 2016 și nici cu ecumeniștii și că îi dă anatema cu totul. Spune că de omul eretic să te depărtezi ca de satana. Apoi spune că o întreabă pe această maică Pahomia despre “sinodul de la Creta”. Acesta spune că nu știe nimic , că ea își face rugăciunea si canonul și nu are treabă cu acest lucru. Adică o atitudine de totală indiferență fața de erezie și de falsificarea credinței! Pai așa au procedat Sfinții Părinți ? Au avut o atitudine de indiferență atunci când a apărut o erezie in Biserică și erau în pericol atâtea suflete? “Și-au văzut de canon și nu au avut treabă ?” Părintele Irineu uită că Sfinții Părinți și-au dat viața pentru ca noi să avem astăzi credința ortodoxă , iar noi suntem sfătuiți de către părintele Irineu să urmam exemplul acelei maici Pahomia, care este indiferentă la ce se întâmplă în Biserică și zace într-un formalism ? Ce fel de duhovnic este părintele Irineu? Ca duhovnic nu cumva ar trebui să o trezească pe acestă maică? Ce folos are acea maică ducându-se la părintele Irineu? În acest mod perfid au lucrat ecumeniștii de-a lungul vremii. Părintele Irineu , este o victimă a acestora , care la rândul lui învață pe ucenici să tacă, să facă ascultare și nu cumva să calce pe urmele Sfinților Părinți, să mărturisească, să lupte pentru apărarea credinței. Mostră de duhovnic cu gândire duală! Pe de o parte spune ca nu este acord cu ereticii și îi dă anatema iar pe de altă parte ne dă exemplu indiferența fața de Biserică și de credință! Ceea ce face si spune părintele Irineu, nu este credința ortodoxă ci părere proprie. Cine îl urmează pe părintele Irineu , învață o credință străină de Ortodoxie! “Ortodoxia “părintelui Irineu  dar nu a lui Hristos! Sunt convins că dupa moartea părintelui Irineu va fi considerat „noul Visarion” sau poate reîncarnarea acestuia.

Apărarea credinței nu este opțională cum greșit învață părintele Irineu! Părintele Irineu învață că nu trebuie să fim mărturisitori precum Sfinții Părinti, ci să tăcem și să fim indiferenți!

Sfântul Teodor Studitul despre datoria mirenilor de a mărturisi credința ortodoxă :

“Atunci cînd Credinta e primejduitã, porunca Domnului este de a nu pãstra tãcere. Dacã e vorba de Credintã, nimeni nu are dreptul sã zicã: “Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cîrmuitor? Nici acesta nu doreste sã aibã vreun amestec. Sau un sãrac care de-abia îsi cîstigã existenta? … Nu am nici cãdere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacã voi veti tãcea si veti rãmîne nepãsãtori, atunci pietrele vor striga, iar tu rãmîi tãcut si dezinteresat?”
“Sinodul nu este aceasta: sa se întruneascã simplu ierarhi si preoti, chiar dacã ar fi multi; ci sã se întruneascã în numele Domnului, spre pace si spre pãzirea canoanelor… si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stãpînirea de a încãlca canoanele, fãrã numai sã le aplice si sã se alãture celor predanisite, si sã urmeze pe Sfintii Pãrinti cei dinaintea noastrã… Sf. Ioan Gurã de Aur a spus deschis cã dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati în comuniune cu ei.”
“Avem poruncã de la însusi Apostolul Pavel cã, atunci cînd cineva învatã ori ne sileste sã facem orice alt lucru decît am primit si decît este scris de canoanele Sinoadelor ecumenice si locale, acela urmeazã a fi osîndit, ca nefãcînd parte din clerul sfintit. Nici un sfînt nu a încãlcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfînt, dacã ar fi cãlcat-o.”
“Si chiar dacã am fi pãcãtosi în multe, totusi suntem ortodocsi si mãdulare ale Bisericii Universale, îndepãrtîndu-ne de orice erezie si urmînd oricãrui Sinod recunoscut ca ecumenic sau local. Si nu numai acestora, ci si hotãrîrilor pe care le-au luat si le-au propovãduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desãvîrsit, ci pe jumãtate, cel care crede cã are dreapta credintã, dar nu se alãturã dumnezeiestilor Canoane.” (Migne, PG Epistola II.81) .

„Căci nu prin anumite persoane se definește creștinismul, ci prin adevărul și acrivia credinței, pe care să le imităm.” (Sfântul Grigorie Palama, Opere, volumul al II-lea, p. 627).

„Pe orice cleric a cărui credință, cuvinte și fapte nu sunt în acord cu învățăturile Sfinților Părinți să nu nu îl primim în casa noastră, ci să ne îndepărtăm de el și să îl urâm ca pe un demon, chiar dacă va învia și morți și va face nenumărate minuni.”( Sfântul Simeon Noul teolog, Cuvântul al șaselea).

„Suntem în comuniune cu cei pe care îi pomenim și îi pomenim pe cei cu care suntem în comuniune.” (Sfântul Dositei al Ierusalimului).

„Ne îndepărtăm de cei al căror cuget este neortodox și este normal și datoria noastră să ne ferim și de comuniunea noastră cu ei.” (Sfântul Athanasie cel Mare, în P.G. volumul 26, coloana 1188BC).

„Sunt vrăjmași ai lui Dumnezeu și cei care se află în comuniune cu ereticii.” (Sfântul Ioan Gură de Aur, în P.G. volumul 99, coloana 1048.)

Să continuam cu discursul părintelui Irineu…la minutul 1:16:00 părintele Irineu ne dovedește ca nu cunoaște ce este Biserica. Afirmă că cine nu mai participă la slujbele unde sunt pomeniți ereticii ecumeniști se depărtează de Biserică. În concepția părintelui Irineu Biserica este același lucru cu ereticii și cu clădirea bisericii(construcția).

Sfântul Maxim afirmă că Duhlul Sfânt este absent din acea biserică care nu mai mărturiseşte Credinţa Ortodoxă, ceea ce face zadarnică orice comuniune cu ea. Comuniunea cu o biserică presupune unitatea credinţei, mărturisirea unei credinţe neortodoxe de către această biserică exclude orice comuniune cu ea. Autoritatea bisericească se întemeiază pe Mărturisirea Credinţei Ortodoxe … Pe de altă parte, orice pomenire în diptice a unui patriarh eretic înseamnă autoexcluderea din Biserica Sobornicească (Catholică) şi din comuniunea cu ea. Biserica Universală (Catholicească) este mărturisirea dreaptă şi mântuitoare a credinţei în El, Dumnezeul a toate. Dacă Roma mărturiseşte cu toate celelalte biserici o credinţă eterodoxă (eretică), atunci înseamnă că nici o biserică din Pentarhie (cele cinci Patriarhii) nu poate pretinde să aparţină Bisericii Soborniceşti şi Apostoleşti şi să se identifice cu ea, să fie cu adevărat Biserică. Biserica pământească nu mai este prezentă prin urmare decât în conştiinţa credincioşilor care mărturisesc încă Dreapta Credinţă.

Bisericile care Mărturisesc Credinţa Ortodoxă aparţin, sau mai precis sunt Biserica Sobornicească (Catholicească), iar cele care nu o mărturisesc sunt în afara acesteia. Biserica Sobornicească (Catholicească) se găseşte acolo unde este mărturisită Credinţa Ortodoxă şi fiecare Patriarh sau Episcop care este în fruntea unei biserici trebuie să fie garantul acestei credinţe.

Ceea ce determină unirea şi comuniunea cu Biserica Sobornicească (Catholicească) este Mărturisirea Credinţei Ortodoxe, iar ceea ce cauzează şi menţine ruptura de această comuniune este mărturisirea unei credinţe eterodoxe (eretice).

Dacă Hristos nu este mărturisit corect, atunci comuniunea cu El şi cu cei care Îl mărturisesc în mod ortodox devine imposibilă, căci cel care nu Îl mărturiseşte pe Hristos în mod corect, adică în conformitate cu Tradiţia, se plasează în afara Lui. Acela care nu primeşte pe Apostoli, pe Prooroci şi pe Învăţători, ci nesocoteşte expresiile şi glasurile lor, acela dispreţuieşte pe Hristos Însuşi.

Dreapta Credinţă ca şi criteriu al apartenenţei la Biserică nu este definită de o biserică oarecare, de  clerul său,  de Patriarhul şi de credincioşii ei, ci de întreaga Tradiţie a Bisericii Universale. Criteriul Credinţei Ortodoxe este acordul cu Tradiţia, aşa cum este ea exprimată de învăţăturile Sfintei Scripturi, ale Apostolilor, Sinoadelor şi ale Sfinţilor Părinţi. Dar, chiar şi Sinoadele trebuiesc primite şi aprobate în relaţie cu Credinţa Ortodoxă, aşa cum este ea definită în Tradiţie în toate componentele ei.

Mărturisirea adevăratei credinţe condiţionează apartenenţa la Biserică, împărtăşirea, primirea Sfântului Duh, unirea cu Hristos şi apartenenţa la Trupul Său. Ea ne priveşte, deci, pe toţi în mod vital. Iar mântuirea noastră depinde de aceasta. De aceea, apărarea Dreptei Credinţe nu reprezintă pentru Sfîntul Maxim doar o discuţie de dogmatică abstractă, ci o problemă de viaţă şi de moarte.

O mare problemă a părintelui Irinei este că a ajuns un duhovnic “de renume” fără să cunoască corect Ortodoxia. Acum nu mai poate da înapoi spunând: “Fraților am greșit, am spus prostii si v-am îndemnat greșit. Iertați-mă!” . E greu să recunoști că ai greșit într-adevăr. Are mare legătură cu smerenia. În aceste vremuri falșii învățători au diferite chipuri : de la duhovnici cu barbă cu un discurs protestant cum este părintele Irineu la profesori conferențiari universitari preot doctor Constantin Necula care subtil învață erezia.

La minutul 1:42:00 părintele Irineu învață că dacă urmăm canonul 15 amintit mai sus , care este obligatoriu și nu opțional, ne despărțim de Adevărata Biserică. Cu alte cuvinte, părintele Irineu, din părere proprie, sugerează că Duhul Sfânt învață prin acest canon să ne despățim de Biserică. Părintele Irineu hulește astfel pe Duhul Sfânt! Iată unde duce necunoșterea credinței! Se ajunge la hule si blasfemii , din mândrie și din părere despre sine.  Apoi aduce în discuție o conversație particulară pe care a avut-o cu părintele Antim pe care l-a întrebat “ți-a descoperit Dumnezeu să faci treaba asta?” Adică dacă i-a descoperit Dumnezeu părintelui Antim să întrerupă pomenirea. Dar oare era nevoie să-i descopere Dumnezeu? Nu cumva avem Sfintele Canoane și faptele Sfinților Părinți care ne învață ce trebuie să facem în această situatie? Dar părintele Irineu nu citește faptele Sfinților Părinți și cu atat mai puțin Sfintele Canoane.De ce ? Pentru ca nici cei de la care a primit învățătură nu le citeau și nici nu le promovau. Nu le citește pentru ca el este deștept, înțelept și nu are nevoie de ele! În schimb învinuiește pe alții care au procedat în mod canonic precum părintele Antim. Amară înșelare a părintelui Irineu! Oare ce folos vor avea cei care îl urmează ?

La minutul 1:48:00 confunda iubirea de soție cu iubirea de Dumnezeu! Trecem peste acest lucru întrucât nu ține de erezie și de credință. Ultima înșelare pe care am observat-o, pentru că este posibil să fii scăpat multe altele, este la minutul 2:18:00 , unul din adepții acestui parinte spune că în zonă (Anglia) vine un preot care nu pomenește pe eretici; părintele Irineu pomenește ceva despre conștiință lui (de parcă conștiința este reperul și nu credința ortodoxă, canoanele si Sfinții Părinți) și motivează că episcopul lui nu l-a deranjat cu nimic. Uită desigur că la minutul 1:14:00 spunea că îi dă anetema pe ecumeniști. Acum la minutul 2:18:00  afirmă că nu e problemă cu ecumeniștii. Iar la minutul 2:19:00 se întreabă care este cauza pentru care îl dă anatema pe episcop? Cine să mai înțeleaga aceste contraziceri flagrante ale părintelui Irineu? Mai întâi dă anatema și apoi se intreabă de ce face acest lucru? Zice că episcopul nu i-a cerut să cunune un ortodox cu un papistaș (min 2:20:10) . Ei bine tocmai asta s-a întâmplat in Creta : s-au legalizat căsătoriile între ortodocși și eterodocși. Dar părintele Irineu care a citit hotărârile din Creta , la acestă întâlnire filmată tăgaduiește ereziile adoptate in Creta în 2016. Apoi spune că episcopii români care au fost în Creta nu au vrut să iscălească la sinodul din Creta dar patriarhul Constantinopolului s-a supărat foarte tare și ei au fost nevoiți să semneze. Deci pe de o parte nu s-a întâmplat nimic periculos în Creta dar pe de altă parte părintele Irineu , într-un mod viclean, îi disculpă pe “săracii episcopi”. Apoi se lansează într-o teorie cum că nu au fost prezenți toti episcopii în viață , la adunarea din Creta 2016 și că de aceea nu ar fi o problemă. În sfârșit la minutul 2:21:00 , părintele Irineu “ne dezvăluie ” ce înseamnă pt el Biserica: toți episcopii. Deci părintele Irineu mărturisește o ecleziologie papistașă : Biserica înseamnă toți episcopii! Cată necunoaștere a credintei! “Marele duhovnic” afirmă că Biserica este episcopo-centristă! Vai de ortodoxia din România dacă aceștia sunt marii duhovnici !

| Ortodoxos.ro

 

Categorie: Ecumenism | Vizualizări: 1048 | Adăugat de: Gabriel | Rating: 3.5/2
Total comentarii : 3
avatar
0 Spam
1
''Noi toţi mărturisim “o credinţă, un Domn, un botez”, însă datorită mîndriei şi începătorilor de eresuri, care au schimbat învăţătura de credinţă ortodoxă, apostolică, cu dogme noi după mintea lor, precum şi din cauza păcatelor noastre ale tuturor, au apărut în ultimele secole mai multe Biserici creştine – două apostolice – cea Ortodoxă şi cea Catolică şi trei fără succesiune apostolică: protestantă, reformată şi anglicană.''

1. Pr. Cleopa nu se referea la biserici in sens dogmatic aici. Textul nu este un canon bisericesc deci sa nu exageram, nu este critic de important ca biserica sa fie cu b mic sau mare aici. Pr probabil se referea la biserici ca institutii omeneasti - de ce faceti prezumptia altfel doar ca sa-l invinuiti ? Probabil biserici cu B mare nu e nuanta lui sau nu a intentionat sa fie. Poate editorul a schimbat litera in majuscula din greseala.. 

2. Ce e gresit in a spune ca, catolicii au succesiune apostolica ?  Asta este foarte probabil adevarat, chiar daca nu mai inseamna nimic pentru ca ei sunt in erezie. Scopul textului e clar infromativ si nu intentioneaza sa intre in detalii adanci (teologice etc). 

3. E adevarat ca si din cauza pacatelor noastre a tuturor, unii s-au smintit si-au parasit Ortodoxia. Ce e gresit in afirmatia asta ? 

Va rog ganditi un pic mai mult inainte de a arunca cu noroi in asfel de oameni ca Pr. Cleopa !  Ati citit calauza lui de credinta ortodoxa .. ? discutati despre cartea aceea, nu despre un fragment scos din context si fara nici un referat (de unde a fost scos textul ??)

P.S. daca raspundeti va rog argumente rationale nu vorbe goale.
avatar
0 Spam
2
Ce fel de succesiune apostolică au ereticii? Asta-i hulă împotriva Bisericii lui Hristos. E hula împotriva Duhului Sfînt. Cum poți afirma că papistașii sunt ”biserică” apostolică?
avatar
0 Spam
3
Lămurire: succesiunea apostolică în contextul fragmentului citat NU înseamnă Harul transmis prin succesiune, ci doar actul fizic al succesiunii - punerea mâinilor la pseudo-hirotoniile lor. Cum papistașii încă o au, de asta zicea Pr. Cleopa că au succesiune. Totuși actul fizic al succesiunii nu le mai transmite Harul Apostolilor, din cauza EREZIEI papistașe. Deci "succesiunea" lor nu înseamnă NIMIC pe plan duhovnicesc. Nu e nici o hulă împotriva Sf. Duh aici. Nu vă alarmați. Doamne ajută . O zi bună.
avatar